Veggielæum


Det er i dag et år siden jeg blev vegetar, og jeg har derfor et-års veggielæum! Jeg er helt vildt glad og stolt, og jeg synes tiden er gået stærkt. På det år, har jeg spist mere ny mad end jeg har igennem de sidste mange år, og jeg er virkeligt blevet god til at lave mad! Jeg opfinder mine egne opskrifter, køber nye varer og prøver meget anderledes opskrifter jeg finder online. Min familie sukker til tider over det, men de har virkeligt også nydt godt af det utallige gange efterhånden - især min mor er meget taknemmelig for de nye, lækre - og tit lidt ekstra sunde - opskrifter. Det har været super lækkert, og det med ikke at spise kød er kun blevet lettere og lettere. 

Jeg har altid været lidt interesseret i hele det der vegetarkoncept, uden rigtigt at sætte mig ind i det. Naturen har altid været mit helligste sted, og dyr gør mig så glad, så hvorfor ikke? Grunden til at jeg tog valget, var fordi jeg begyndte at læse mere om emnet. Jeg fandt ud af at det, ikke at spise kød, er bedre for mig, for miljøet, og (logisk nok) for dyrene. Til sidst så jeg Earthlings, en dokumentar som vendte hele mit verdenssyn rundt. Fra den ene dag til den anden droppede jeg kød - først var det kun en "kødpause", men den er simpelthen bare blevet ved. Og det er skønt!

Anyways, det var det jeg havde at dele med jer i dag! Jeg håber at I er lige så glade som jeg er, og ikke mindst har nydt Danmark, som jeg er blevet seriøst forelsket i - seriøst.