God til at være offline


Jeg har det seneste stykke tid været en del fraværende på bloggen, og det har været på grund af mange ting (læs blandt andet nogle af dem her). Den sidste uge har jeg dertil været i sommerhus uden internet på computeren, og derfor er det heller ikke blevet til meget herfra. Selvom der er diverse grunde til fraværet, så er det nok slet ikke de primære grunde. Grunden er nemlig, at jeg faktisk er skide god til at være offline!

Jeg får ikke abstinenser af at mangle min computer. Jeg sidder ikke med min mobil i hånden konstant - til tider ved jeg slet ikke hvor den er! (Måske lidt for ofte, men anyways..). Jeg kan sagtens finde på andet at lave, og synes at mange af de ting man kan lave uden internet og skærme er lidt mere lækre end de var for bare få år siden. Det er en form for luksus at være offline, fordi det kræves at man er online grundet arbejde, sociale sager, underholdning, og bare generelt for at blive opdateret. 

Egentligt burde jeg måske også være mere online, når en af mine beskæftigelser her er blogging og youtube, men jeg vil altså ikke undskylde for min manglende tilstedeværelse her; jeg er lidt stolt af, hvor god jeg er til at slukke for det hele og leve i den rigtige verden. Dermed ikke sagt at min snapchat og instagram (begge steder hedder jeg carriethefairyy) ikke bliver opdateret regelmæssigt, og at jeg ikke er til at få fat i på mail - men jeg er gudskelov ikke afhængig!

Så hvis jeres venner eller familie brokker sig over at I ikke er til at finde online, så fortæl dem lige at det faktisk er helt ok! I er seje, altså.