Stop med at generalisere!

Jeg er så vred at jeg har helt ondt i maven over det. Jeg har, igen, set en status på facebook, hvor der opfordres til at smide atombomber over alle muslimer, og smide flygtninge ud af landet, fordi de sikkert vil os det ondt. 
Undskyld mig - så DU mener at vi skal smide atombomber over nogen, der tror noget andet end dig, fordi du ANTAGER at de har onde intentioner? Det lyder sjovt nok som noget terrorister ville sige. 

Sådanne uintelligente, primitive udmeldinger siger selvfølgelig mere om personen, der ytrer dem, end de personer, vedkommende taler om. Alligevel gør det simpelthen så ondt - hvordan kan man helt ind i hjertet mene, at det er rigtigt, at alle mennesker fra én bestemt religion er onde, fordi medierne har sagt det? Fordi diskursen er blevet forvrænget siden 2001, fordi nogle få idioter ødelægger det for alle, og fordi du ikke tør tale med en af anden etnisk herkomst?

Jeg er vred, ked af det og pisse frustreret. 5. maj husker vi tilbage på, da Danmark var i krig, og hvor forfærdeligt det var. Hvor stakkels vi var. Hvor synd det var for os. For det var det! Men når andre mennesker er i krig, mennesker med en anden tro og kultur oplever det samme i et langt større målestok end vi selv gjorde, så fuck dem. Bomb dem. Smid dem ud. 

Det er umenneskeligt. Hvor er empatien? Hvor er fællesskabet, som Danmark praler af at have? Jeg væmmes. 

Min kæreste og hele min svigerfamilie er muslimer. Måske er det også derfor, jeg føler mig ekstra ramt, for det er min familie, der bliver talt sådan om. Det er noget, mine børn vil vokse op med - hvilken religion, de end vælger, vil de have en baggrund med mennesker, med en tro, folk herhjemme åbenbart vil udrydde. Av for satan, siger jeg bare. 

Jeg vil ikke engang undskylde for det sure opstød, for det skal der virkeligt til nogle gange - lige nu især.