En glad Caroline


Jeg er ikke helt vildt spændende på bloggen for tiden, jeg ved det godt, men det er fordi jeg laver en masse andet for tiden - ting, der ikke involverer computere og internet, og som gør mig virkeligt glad. 

Først og fremmest er jeg begyndt i en børnehave, både igennem Dansk Flygtningehjælp, hvor jeg laver dialogisk læsning med nogle børn ad gangen, og som vikar i vuggestuen og resten af børnehaven. Jeg elsker børn, og jeg har virkeligt fundet den rette hylde med hensyn til arbejde lige nu! Jeg nyder at være derhenne, jeg elsker at kunne tage vagter og bruge min tid på at lege, synge og grine med de mest fantastiske små individer. De gør mig så glad, som jeg ikke har været længe, og det har jeg virkelig haft brug for. Jeg har dagligt børnesange i hovedet, og øver mig på fagter dertil herhjemme, jeg fortæller konstant om, hvad jeg har oplevet derhenne, og er efter sigende begyndt at ligne en pædagog - en med tøj, der gerne må blive beskidt, med praktiske sko, og med fjer i håret en stor del af tiden. Jeg kunne simpelthen ikke være gladere!

Udover arbejde, både lønnet og frivilligt, har jeg eksaminer i denne her periode. Hvis jeg skal være helt ærlig, har jeg ikke brugt meget tid på dem. Jeg havde en statistikeksamen, uden hjælpemidler, som jeg virkeligt gruede for, og med god grund; her øvede jeg mig MEGET, men har stadig på fornemmelsen, at jeg dumper. Jeg krydser dog stadig fingre!
I næste uge har jeg en femdages-eksamen, og det vil sige ingen børnehave til mig, men derimod en masse unilæsning og opgaveskrivning. Det bliver lidt mærkeligt, men det betyder så også, at jeg har sommerferie fra på fredag!

Til sidst er jeg blevet god til at læse, bare for at læse; ikke fordi det står på pensum eller fordi jeg skal have lavet noter til noget, men fordi jeg har en masse spændende bøger herhjemme, jeg har lyst til at bruge min tid på! Jeg har netop færdiggjort Anne Fortiers roman Julie (som er anbefalelsesværdig!) og er igår gået i gang med Tove Ditlevsens Ansigterne. Jeg har aldrig læst noget af Tove Ditlevsen, hvilket er helt skørt, men er allerede halvvejs med denne fantastiske roman. 

Jeg nyder livet til fulde pt., og det er noget jeg ikke har gjort i snart et år. Det er skønt, også selvom det går lidt ud over bloggen - men jeg er glad, og derfor synes jeg heller ikke at det gør så meget.