Opdatering på 30 dage med meditation og tips til motivation

 
Jeg bestemte mig for at jeg skulle meditere hver eneste dag i april, for at komme ordentligt i gang med det igen, men lad mig starte ud med at være helt ærlig - jeg har ikke mediteret hver dag.


Jeg har nok nærmere mediteret hver anden dag. I starten var jeg sur på mig selv over at glemme at meditere, eller at jeg først kom i tanke om det om aftenen, når jeg var uendeligt træt, og ikke ville have en chance for at holde mig vågen i 10 minutter med afslappende musik i ørene. På en måde er det frustrerende at gå i gang med noget, man alligevel ikke holder. På den anden side er det min egen skyld, og hvis jeg virkeligt ville det, gjorde jeg det også.

Jeg har valgt ikke at blive irriteret over at meditere hver anden dag - faktisk synes jeg at det er en god måde at starte op på, når jeg ikke er vant til det. På den måde får jeg langsomt bygget en vane op, og får vænnet min krop og mit hoved til at meditationen er en del af min hverdag.


Jeg har dog et par foreslag til mig selv (og andre, der har brug for et skub), til hvordan jeg husker at få det gjort fremadrettet:

1 | Planlæg meditationen dagen inden. Se på hvornår det kan passe ind i kalenderen, og sørg for, at det er der du tager dig tid til det.

2 | Sæt en alarm. Jeg husker ret dårligt, og derfor vil det være passende for mig at sætte et ur til den tid, jeg har planlagt meditationen.

3 | Mediter gerne tidligt på dagen. Meditation giver mig energi, og derfor passer det godt at starte dagen med noget positiv energi. Derudover kan det rykkes til senere, hvis det alligevel ikke passer med planlægningen.

4 | Mediter selvom du er træt. Jeg udskyder ofte meditationen, hvis jeg er træt, da jeg er sikker på at jeg falder i søvn imens. Og hvad så? Så har jeg været i gang med det. Måske kan jeg endda gøre det færdigt, og så kan jeg sove bagefter, og derudover sove endnu bedre!


Det var de tips jeg havde til mig selv og andre, der skulle have brug for det. Hvis I har mere, må I endelig kommentere indlægget her med dem!