Nomineret til en Liebster Award



Søde Maria fra Decormaniac har nomineret mig til en Liebster-award! Jeg blev meget glad, selvom jeg måtte google mig frem til, hvad det sådan helt konkret betød. Til alle jer, der ligesom mig, ikke kender til den søde award, er det en, bloggere kan give hinanden. Det er en måde at lære nye bloggere at kende på, da man kun må nominere bloggere med under 1000 følgere (på Bloglovin, antager jeg). Derudover er det en måde at anerkende de mindre blogs på, hvilket jeg synes er super fint!

Derfor: Tak til Maria for at nominere mig og min lille blog! Jeg er selv meget glad for at følge med på hendes blog, og synes derfor også at I skal hoppe over og tjekke den ud!

Der er nogle regler for denne award, og dem får I her (så giver indlægget nok lidt mere mening!):

Regler for Liebster-awarden
- Tak bloggeren du er blevet nomineret af.
- Vis awarden på din blog
- Besvar de 11 spørgsmål fra bloggeren, som nominerede dig
- Skriv 11 facts om dig selv
- Nominer 11 nye bloggere med under 1000 følgere
- Find på 11 nye spørgsmål til dine egne nominerede


11 spørgsmål fra Decormaniac

1 | Hvorfor blogger du? 
Jeg elsker at udtrykke mig med ord og billeder. Da jeg var lille, fyldte jeg mange notesbøger med ting om mig selv, tips og tricks til hverdagen, ting jeg skulle huske, og så videre. Jeg klippede også billeder ud fra blade, som jeg satte i. Det var nok en slags "blog før blogs", og jeg nød det! Det er ens eget lille kreative værksted på nettet, og det er skønt at have.

2 | Hvad er typisk dig? 
At glemme ting - alt fra at lade min telefon ligge på caféborde til at glemme aftaler. Jeg har tendens til blondinedumheder, selvom jeg ellers generelt set er ganske begavet. Og så er jeg klodset. Gud hvor er jeg klodset!

3 | Hvad synes du især er vigtigt her i livet?
At være glad. Det lyder så kliché, men for pokker, hvor er det dog vigtigt at være glad! Hvorfor ellers være her? Lav det du kan lide at lave, sig ja til det du kan lide, nej til det du ikke vil, smil til andre og grin højt engang imellem. Find ud af hvad det gør dig glad, og gå efter det! Så kan det altså ikke gå helt galt.

4 | Hvad går de fleste af dine penge til?
Det må være 50% mad, 50% tøj/makeup/hårprodukter, alt efter hvad jeg lige mangler. Jeg har ikke så meget at gøre med, så det kommer virkeligt an på hvad jeg faktisk står og mangler.

5 | Hvis du kunne give dit 5 år yngre jeg et tip, hvad ville det så være?
Jeg ved ikke om jeg ville sige så meget - jeg har altid ment, at man skal lære af sine erfaringer, og derfor er jeg heller ikke altid så god til at lytte til råd (jeg er dog blevet bedre til det med tiden!).
Jeg tror, at jeg ville sige stol på dig selv! Mediter, dyrk yoga og skriv, for det gør dig glad.
Du er bedre end god nok. Vær stolt af dig selv! Og så held og lykke.

6 | Hvad er en god blog ifølge dig?
Først og fremmest skal den være visuelt smuk - gode billeder, et fint design. En blog kan være smuk på mange måder, men så længe man gør noget for udseendet, kan læseren som oftest godt mærke det.
Derudover skal den være personlig! Jeg vil gerne mærke personen bagved, jeg vil gerne føle at jeg bliver inviteret hjem til bloggeren. Det er stort at dele ud af sig selv, og det tager jeg meget gerne imod.

7 | Hvad vil du gerne nå inden du dør?
At skabe noget. En bog, et maleri, et eller andet JEG har lavet. At gøre det færdigt og at være stolt af det - det vil jeg rigtigt gerne nå.

8 | Har du nogle vaner? (Gode som dårlige)
Jeg har en vane, jeg er blevet gjort opmærksom på; når jeg spiser mad og er godt tilpas. så sidder jeg og rokker fra side til side. Jeg gør det mindre nu, da jeg er bevidst om det, men jeg kan altså ikke helt lade være.

9 | Hvis du fik 10.000 kr., hvad ville du så bruge dem på?
En tur til Pragh, Berlin eller London og en ny mobil! Begge ting trænger jeg utroligt meget til. 

10 | Hvad er dine yndlings inspirationskilder?
Billeder og musik. Musikken finder jeg på Spotify, når jeg søger rundt. Billeder finder mange på Tumblr, men jeg kan faktisk bedst lide siden We Heart It. Den er fin!

11 | Hvor ser du dig selv om 1 år?
Jeg er ved at skrive min bachelor i psykologi, og så er jeg mere tilpas med mit studie. Jeg er måske flyttet et nyt sted hen i Århus, og så bruger jeg meget mere tid på at være kreativ. Forhåbentligt er flere af mine veninder flyttet til Århus, og jeg har fået flere venner fra byen, så jeg kan være lidt mere social!


11 facts om mig

1 | Jeg er meget spontan, og får tusind idéer i løbet af en dag!

2 | .. Men jeg kan maks koncentrere mig om mine fantastiske idéer i et par dage ad gangen, så forsvinder de lige så stille igen.

3 | Jeg er realistisk og kritisk overfor mange ting - politik, økonomi, videnskabelige artikler som modbeviser hinanden konstant - men når det kommer til skønhedstips prøver jeg gerne det hele! Jeg har fx haft alt fra æg til ketchup i håret.

4 | Jeg drikker alt for lidt vand, og jeg ved det godt - alligevel er jeg bare ikke særlig god til at få noget drukket.

5 | Jeg har haft adskillige blogs gennem årene, men har ikke fået dem til at "følge med mig" og er endt med at vokse fra dem. Så har jeg slettet dem, og efter et halvt års tid lavet en ny (farligt at skrive her!).

6 | Jeg ser utallige youtubevideoer om dagen - så mange, at jeg ikke har lyst til at tælle for jer.

7 | Jeg sover middagssøvn NÆSTEN hver dag.

8 | Jeg ønsker mig at få en fremtid hvor jeg er kreativ - hvor jeg skriver, maler, tegner, skaber! Det har, siden jeg var lille, været en drøm. Jeg tror ikke jeg ville kunne et 8-16 job.

9 | Da jeg var barn skrev jeg under på at jeg aldrig ville have en kæreste, blive gift eller få børn.. Hrmhrmm...

10 | Jeg elsker orden, men jeg hader at rydde op.

11 | Jeg har fået en vane med bare at slukke mit vækkeur og sove videre hver gang det ringer. Hvad er pointen med at sætte det så?!


Mine 11 nominerede:

Stinne, Maria, Emma og Nanna fra Another Me

Samar fra Beauty Inside

Amalie fra Carlé Carlé

Nanna fra Spectrum

Ditte fra Vedvarende Hverdag

Marie fra Marie Schleidt

Mia fra Den Pæne Overflade

Louise fra Modern Girl

Orddame fra Orddame

Amalie fra Amalie Fernande

Anonym fra Indsæt Selv Fancy Navn


11 spørgsmål til de nominerede

1 | Hvorfor begyndte du at blogge?

2 | Hvad handler din blog om?

3 | Hvordan vil du beskrive dig selv?

4 | Hvad er de vigtigste ting livet har lært dig indtil videre?

5 | Hvordan vil du gerne have, at din fremtid ser ud?

6 | Hvad er du mest stolt over hos dig selv?

7 | Hvad kan du bedst lide at bruge din tid på?

8 | Hvem beundrer du mest og hvorfor?

9 | Hvad er dine største styrker og svagheder?

10 | Hvad er det bedste kompliment du har fået?

11 | Hvad er dit bedste barndomsminde?



TAK til alle jer der har læst med! Og held og lykke til de nominerede!