Caroline, hvad laver du dog?


Ja, det er et godt spørgsmål. Jeg har ikke været så aktiv på bloggen den sidste uges tid, fordi jeg har haft ret travlt - det sker ellers ikke så tit en uge i streg, da rolige øjeblikke er prioriteret højt hos mig, men til tider er de svære at presse ind. Min travle uge skyldes blandt andet start på mit frivillige arbejde, et nyt arbejde, en stor skoleopgave (inklusiv uni på en lørdag!), mentormøde og opstart i fitness igen. 
Måske jeg burde uddybe:

1 | Jeg har fået et frivilligt arbejde. Faktisk fik jeg det for nogle uger siden, men startede på det i sidste uge. Jeg skal ud i en børnehave i Bispehaven, og lave dialogisk læsning med vuggestue- og børnehavebørn - det betyder at vi læser sammen, vi taler om de ord der er lidt vanskelige, og prøver at forstå dem. Dialogisk læsning giver børnene rigtig gode muligheder for at udvikle et godt dansk sprog, så de kan klare sig godt fremadrettet - både skolemæssigt, men også med at kommunikere generelt.
Nu har jeg kun været der én gang, men jeg er allerede vild med det!

2 | Jeg har fået et arbejde. I børnehaven, hvor jeg nu skal lave dialogisk læsning, har de tilbudt mig at blive tilkaldevikar. Jeg er helt vildt glad for at skulle arbejde derude, og glæder mig til på torsdag, hvor min første rigtige arbejdsdag kommer til at foregå! Det giver både mig og børnene mulighed for at lære hinanden meget bedre at kende, og betyder også at vi forhåbentligt lettere kan lave dialogisk læsning, når vi bliver mere fortrolige. 

3 | Jeg har brugt meget tid på uniting. Jeg er lidt bagud på unilæsningen som sædvanligt, og det plejer ikke at være noget problem. Der er dog en del flere opgaver på dette semester end der plejer, og det fylder altså en del! Vores eksamensopgave laves løbende, og selvom det er godt at være i gang, er der en del der skal tages stilling til. Det betyder også, at vi får noget ekstra hjælp, og denne hjælp fungerer altså i form af lørdagsundervisning. 

4 | Jeg har holdt mentormøde. Jeg fortalte for lang tid siden om mit frivillige job som mentor på uni (det kan I læse her), og jeg faktisk er jeg stadig mentor. Gruppen kom herhjem onsdag til te, kaffe og kage. Vi snakkede om alt fra hobbyer til kriser, og jeg er meget taknemmelig for at have så velfungerende en mentorgruppe! Egentligt er det slut med de obligatoriske møder, men vi ses alligevel, bare fordi det er rart.
Derudover er jeg så heldig at få lov til at blive mentor endnu en gang! Jeg skal mødes med de nye mentorer om et par uger, og håber at det bliver så godt som sidst!

5 | Jeg er begyndt i fitness igen. Ikke efter en lang periode uden medlemsskab eller noget i den stil, men fordi jeg simpelthen ikke havde været afsted i over to uger - og der er meget, når man spiser så usundt som jeg gør. Jeg nyder dog holdundervisning, især latinmix, funk og yogahold, og er glad for at vejret er godt igen - jeg er simpelthen ikke god til at komme afsted i regnvejr!


Det er nogle af de ting der har fyldt i min hverdag den sidste uges tid, og der har taget en af den tid, jeg ellers bruger på bloggen. Kamerasituationen er stadig ikke blevet fikset, men jeg håber snart at høre gode nyheder - nu må vi se! 

Anyways, hav en fantastisk dag, og husk at nyde solskinnet - man ved aldrig hvor længe det holder!