Træningsparadokset

Jeg er kommet godt i gang med at træne, efter at være startet i fitness igen, og flere gange har jeg endda nydt at træne (hvaaad???). Der er bare et problem: træningsparadokset.

Træningsparadokset opstår hos mennesker, som ikke er glade for at træne, men som til gengæld elsker alt usundt. Det der sker, er, at når man har trænet, har man så god samvittighed, at man føler at man virkeligt fortjener noget usundt. Så jo mere man træner, jo mere skidt spiser man - og endda ofte uden dårlig samvittighed! Og vi ved jo allesammen, at når man selv ligefrem laver det usunde, så må man spise endnu mere af det!

Det ville være fint nok, hvis man ville holde en bestemt vægt - men hvis man gerne vil tones lidt og tabe lidt, er det ikke så smart. Aka: det er mit liv pt.
Egentligt havde jeg troet, at når man begyndte at træne, ville man være bedre til at spise sundt, netop fordi nedern træning ikke skal være blevet gjort forgæves! Men ak nej. Kender I paradokset? Eller er det bare mig der er røget i en ret dårlig cyklus?