En personlig alfabethistorie


Titlen i sig selv giver vist ikke så meget mening, så tak fordi I er hoppet ind for at læse indlægget alligevel! Jeg vil nemlig gerne dele noget med jer. Jeg har fundet på noget. Jeg ved ikke om det er en leg eller en historie, men det er helt sikkert en måde at lære hinanden (eller sig selv) bedre at kende på - også med mennesker, man ellers kender virkeligt godt!

Mig og min kæreste sad den anden dag herhjemme på sofaen, og lavede ikke andet end at se tv. Vi har haft lidt travlt de sidste par uger, og har faktisk ikke rigtigt snakket så meget sammen. Derfor syntes jeg, at vi skulle lære hinanden bedre at kende! Vi har godt nok været sammen i snart 5 år, men der er mange ting fra hinandens fortid, vi ikke kender så meget til. Det er ikke ofte man siger "nu skal du høre om dengang jeg gik i sjette klasse!", men det betyder ikke, at man ikke gerne vil dele den del af sig selv med hinanden.

Derfor begyndte alfabethistorien. Jeg bad min kæreste om at finde et ord med A, der passede til hans barndom, og derefter fortælle om det. Han begyndte at fortælle, og efterhånden fik hvert eneste bogstav fik en lang historie fra hans liv knyttet til sig. Det var utroligt hyggeligt og spændende, og vi kom ind på emner om hinanden, vi aldrig har talt om før. Der var både sjove og seriøse historier, og det var en virkeligt fin måde at dele ud af sig selv på.

Derfor har jeg også valgt, at jeg vil lave en personlig alfabethistorie på min blog. Jeg vil bruge et enkelt bogstav pr. indlæg, og flette det sammen med ord og historier fra min barndom. Jeg håber at I har lyst til at læse med; for mig bliver det helt sikkert en måde, at lade jer komme tæt på.