En kreativ måde at slappe af på



Jeg har altid elsket at være kreativ, både i skolen og derhjemme. Jeg har haft forskellige perioder, hvor jeg har fokuseret på diverse kreative flips; at tegne, male, skrive, sy, designe, klippe, klistre, og så videre (i en uendelighed!). Jeg har brugt tusindvis af timer ved mit skrivebord med at nørkle med farver, ord, udklip og sammensætninger, og jeg har nydt det. For mig er det nok i virkeligheden lidt mindfuldt - jeg sidder og slapper af med noget, og sidder kun med den ene ting; alle tanker omhandler det jeg laver og intet andet.

Der hvor jeg bor, er der et "genbrugsskur", hvor folk kan sætte ting ind, og man må tage det, man finder spændende - det er så fint! Den anden dag faldt jeg over en stor stak blade derude, primært gratis blade som Lime og Skøn. Jeg hev dem allesammen med ind, og gik i gang med en af mine yndlingsbeskæftigelser; at klippe i dem. 

Det lyder sikkert skørt, men jeg klipper simpelthen bare en masse forskelligt ud - ansigter, arme, kroppe, ben, hår, boligting, tekster, artikler, alt hvad jeg finder spændende. Ofte samler jeg mine udklip af mennesker (eller dele af mennesker), og laver random collager af det. 
"Hvad skal du bruge det til?" spurgte min kæreste igår, da jeg havde overtaget både sofa, sofabord, spisebord og køkken med udklip. Og faktisk ved jeg det ikke. Men jeg nyder at lave det!