Dårlig til at logge af


Jeg er vokset op med internettet - MSN, arto, facebook, instagram, snapchat og what not. Jeg har lært at være på. Desværre er der ikke nogen der har lært mig at logge af igen. 

Jeg elsker at sidde med min computer. Det er fantastisk afslappende at sætte sig til rette i onlineverdenen og blive opdateret på diverse medier. Problemet med internettet er, at man aldrig bliver færdig. Man kan altid gå videre; det kører i ring, til man har tjekket alt - og så kan man starte forfra igen. 

Problemet med det fantastiske internet er, at det fanger. Der er så mange ting, jeg gerne vil, men jeg glemmer at prioritere dem. Når jeg skal have fri fra unibøgerne, hedder det som oftest tv eller computer, og så går tiden stærkt. Når jeg sidder foran skærmen, glemmer jeg, at jeg gerne vil læse bøger. At jeg gerne vil skrive historier. At jeg gerne vil meditere. At jeg gerne vil udenfor og gå en tur. At jeg faktisk  nyder stilheden.

Selvom jeg nu bor med min kæreste, og uden tvivl ikke ville være det foruden, så elsker jeg min alenetid. At have en eftermiddag eller aften alene til mig og mine tanker, det har jeg brug for engang imellem. Det er svært at forklare, men jeg har prøvet på at gøre det her. Problemet med, at jeg er dårlig til at logge af, er at jeg bruger min tid på ligegyldigheder. Min mig-tid, der kunne være brugt så godt! Der kunne have ladet mig få ro, og ladet min krop og mit sind op. 

Det er en ting, jeg kan gøre noget ved. Jeg vil have mig et mål om at holde to timer skærmfri hver dag - ikke bare to timer i alt, men to timer i træk, hvor jeg finder på noget andet. Heller ikke bare to timer, hvor jeg alligevel læser unibøger, men to timer, jeg ellers ville bruge på ingenting. Det lyder ikke af meget, men jeg tror det vil gøre en del - og jeg tror, at det vil være godt.