Krystaller og energier

 

Jeg har, siden jeg var ganske lille, været dybt fascineret af mange, nok lidt alternative ting. En af disse, er sten og krystaller. Jeg har selv en lille samling, som gerne må vokse sig endnu større og endnu finere, men alt i alt er jeg meget glad for mine sten. Jeg har dem med mig, hvis jeg skal noget, jeg er lidt nervøs for, spændt over, eller bare hvis jeg har brug for en smule tryghed. 

Sten og krystaller har været brugt i mange tusinde år, blandt andet til at lindre og helbrede diverse både fysiske og psykiske problemer. Hvordan de helt præcist fungerer, er jeg ikke kompetent nok til at svare på, men det har noget at gøre med de mineraler de indeholder. Egentligt synes jeg ikke, at det er så vigtigt, hvorfor de virker - man har brugt dem lang tid inden man overhovedet vidste, hvad de var lavet af, fordi man kunne mærke deres energier intuitivt, og netop disse energier, stoler jeg på.
Jeg tror selv fuldt og fast på, at stenene kan påvirke os, og jeg gør gladeligt brug af dem. De betyder meget for mig, og giver mig en eller anden form for ro. 


Undskyld hvis det bliver lidt langhåret! Jeg har bare tænkt på, om der mon også er andre, som interesserer sig for energier, og hvordan man arbejder med dem? Jeg vil nemlig meget gerne give det mere plads herinde på bloggen, fordi det fylder meget i mit liv. I de sidste par år har jeg ikke prioriteret den alternative side af mig selv (den side med krystaller, energier, visualisering, og så videre) specielt meget, og det kan jeg mærke på mig selv, at jeg har brug for. Derfor vil jeg engang imellem skrive om en af mine sten, om hvordan man renser dem, mediterer med dem og lignende. Hvis I synes, at det lyder spændende, så må I endelig sige til! Det ville være dejligt at høre, hvad I synes om idéen - om det er helt skørt, eller om det lyder interessant nok?