International Pizza Day | Vegansk pizza



Igår var det international pizza dag! Normalt går jeg overhovedet ikke op i den slags, men når der er pizza overalt på Instagram, er det svært ikke at blive fristet. 
Min kæreste har arbejdet i et pizzaria, og der derfor selvfølgelig dygtig til, hvordan man laver pizza "rigtigt", men han var ikke hjemme i går, så jeg måtte selv i gang. Ærlig talt, så tror jeg ikke at jeg gjorde noget af det, han ellers har lært mig, men jeg prøvede mig frem, og damn; det blev altså godt!

Vegansk pizza betyder, at der ikke anvendes nogen produkter fra dyr, så ingen mælk, ingen æg og ingen ost, og jeg var lidt bange for, om det ville blive kedeligt. Jeg kan fortælle jer, at det var det ikke! Det smagte fantastisk!

Dejen var lavet af hvedemel, grahamsmel, kikærtemel, gær, vand og olie. 
Tomatsaucen var af tomatpuré, hakkede tomater, basilikum, vand, salt, peber og hvidløgspulver.
Toppingen bestod af champignon, rødløg, aubergine og artiskokhjerter. Kanterne ser lidt tørre ud, men det var de faktisk ikke!
Alt i alt - prøv det af! Det er hverken kedeligt eller mærkeligt at droppe dyreprodukter - faktisk er det bare spændende at prøve noget nyt. Jeg har for eksempel fundet ud af, at artiskokker bliver fast inventar på min pizza fra nu af!