Hverdagsluksus | En stille søndag


Nu har jeg skrevet søndag, men vi kender vel også allesammen den der søndagsvibe uanset hvilken dag det er - man skal ingenting, og det er helt ok. Det er en, i min verden, ret vigtig ting; at holde en pause fra alting, bare for at lave ingenting. I virkeligheden laver man nok ikke ingenting - i stedet plejer man sig selv. Man får ro på, man kan trække vejret, og man behøver ikke at leve op til noget. Ingen makeup, morgenhår indtil aften, hyggetøj og film, en god bog eller noget helt andet, og de eneste planer man har, er at slappe af.

Nogen af jer læste måske dette indlæg, der handlede om, at jeg simpelthen var for overstimuleret. Jeg havde for mange ting jeg skulle, for mange dage med planer fra morgen til aften, og uanset hvor dejligt det er at være sammen med venner og familie, får jeg brug for en pause - en dag, bare med mig. 
Det fik jeg så i fredags, efter en uges tid med mange aftaler og med mange, mange mennesker. Hvis jeg fortæller om, hvad jeg lavede den uge, vil flere af jer sikkert mene, at det da ikke er værd at stresse over den smule. For mig var det bare meget mere end en smule - det var hele min hverdag, der blev fyldt op; hele mit hoved, der blev fyldt op.

Jeg er stadig i minus underskud, men det er blevet bedre, og det bliver hele tiden bedre. Det er en kæmpestor luksus midt i en travl hverdag at kunne koble fra. Husk at give jer selv den pause; om det så er søndag eller en hvilken som helst anden dag!