Gratis glæder | Botanisk have


I dag har været sådan en søndags-agtig mandag. På trods af, at jeg ikke har vinterferie, tog jeg fri fra skole i dag, og mig og min kæreste fik besøg af min kusine og hendes kæreste. Vi nød en god, billig morgenmad på Globen Flakket, hvor morgenmadsbuffeten koster 39,- i hverdagene (hvilket de vist gør de fleste steder ved åen i Århus), og vandrede derefter en smule rundt i byen. Bagefter tog til ind i botanisk have, et sted jeg endnu ikke havde besøgt - og ej, hvor var det fint! Jeg elsker duften af den lidt tunge, våde, varme natur, og de smukke, grønne planter. Jeg var vist den, der var mest forelsket i stedet, men virkelig - jeg er imponeret! Tænk at der ligger så fint et lille område, midt i nogle store drivhuse, lige midt i Århus; og så er det gratis at besøge! 

Derfor måtte der også komme en lille anbefaling til botanisk have i Århus, her på bloggen. På SU er det begrænset, hvilke steder man kan besøge, som er spændende, og alligevel ikke flår en for penge, og der her er et hyggeligt alternativ, til en god aktivitet, på en ellers frysende kold dag.

Nu har vi besøg af min kærestes kusine og lillesøster, så hyggen fortsætter dagen ud - det er virkeligt ikke dårligt. I morgen bliver nok en mandags-agtig tirsdag, men det gør nu heller ikke så meget, når resten er ugen er stille og rolige.