Far-datter-dag | Mønsted Kalkgruber


Sidst min far fyldte år, ønskede han sig en dag med hver af sine børn og sin kone. Det betød at vi blev nødt til at være kreative, og finde ud af, hvad den dag skulle bestå af, og det var helt ærligt lidt svært! Jeg endte med at invitere ham med i Mønsted Kalkgruber på 'flagermussafari', som er en guidet tur gennem gruberne, hvor man hører en masse om flagermus, og får set dem sovende rundt omkring i grotten i vinterhi.


Vi vandrede rundt i flere timer i kalkgruberne, så på flagermus og på filmkulisser til både "Emma og Julemanden" og "Absalons Hemmelighed", som begge er blevet filmet i Mønsted Kalkgruber. Det er et anbefalelsesværdigt sted - hvor er det utroligt at gå rundt 40 meter under jorden, i 60 km. lange kalkminer, hvor der bor mere end 18.000 flagermus! Jeg var i hvert fald imponeret. Vi tog en tur i Plantorama bagefter, og endte aftenen med en god buffet på en kinesisk restaurant. Det var super hyggeligt, og bare virkeligt rart med en dag, kun med mig og min far.

Jeg har vlogget lidt, så måske jeg samler det, og smider der herind i løbet af et par dage, hvis I har lyst til at se det?