Dreadlocks vs. Løst hår

Dreadlocks
VS. The lob
Billeder fundet på Tumblr

De af jer, der har fulgt med i noget tid, ved efterhånden, at jeg er den spontane type. Jeg er slet ikke så tålmodig, som jeg engang ellers pralede med - overhovedet faktisk. Når jeg får en idé, skal den gerne ud i livet med det samme, for hvem ved hvornår den kan finde på at forsvinde igen! Derfor har jeg prøvet lidt af hvert, og er endt ud i situationer med lilla hår ved et uheld, at ligge under et væltet skab, fordi jeg ville flytte rundt og ikke gad vente på andre, og at male på både borde og gulvtæpper, fordi det måske kunne blive pænt. 

Med et hoved springfyldt med idéer, kan det være svært at finde ud af, hvad der er vil vare ved, og hvad der går over efter nogle dage. Sidste påfund var, at jeg ville have dreadlocks igen. Jeg har ikke fortrudt, at jeg gik i gang, men efter mere end tre måneder, er jeg ved at være klar til noget nyt. Tror jeg.
For hvem ved, om det er dreadlocks eller løst hår der er en fase? Jeg elsker dreadlocks, jeg er vild med det rodede, utæmmelige look, og endnu mere forelsket i tanken om snor og perler i håret, som let kan pynte lokkerne. Når mit hår er løst, er det kedeligt og fladt, og selv hvis jeg formår at få lidt fylde i, ødelægger jeg det med min cykelhjelm, så snart jeg kommer ud af døren. Jeg kunne dog godt tænke mig at få langt, sundt hår igen - det er efterhånden ved at være længe siden. Frisuren jeg tænker at gå efter, er en fin lob, så jeg endelig kan få en frisure igen, efter jeg skamklippede det helt kort selv for halvandet års tid siden.

Jeg tænker at de fleste piger kender dilemmaet med hår - man vil så gerne prøve noget af, men samtidig vil man også bare gerne have en sikker, flot frisure. Suk. Hele det her indlæg er én lang krølle af tanker uden nogen ende, og jeg ved ikke om jeg overhovedet nærmer mig en beslutning. Derfor vil jeg høre jer; hvad synes I? Skal jeg blive ved med projekt dreadlocks, eller skal jeg droppe det, og prøve at pleje mit hår, så det igen kan blive sundt og langt?