At rydde op og rydde ud | Indretning

Interior

Jeg beskrev i dette indlæg, hvor glad jeg er for at rydde op, ud, og organisere i alt omkring mig. Det kan give en så meget mere plads, lige at få smidt ud og rykket rundt, og er der styr på hjemmet, er der det ofte også lidt mere i hovedet.


Sidst beskrev jeg, hvordan jeg rydder ud i mit skab, og hvordan tøj og sko bliver vurderet, valgt til og sendt videre. Det er helt sikkert det største projekt for mig, og det sker flere gange om året, at jeg rydder ud der. Ofte er det dog også meget rart, at få rykket rundt på nogle ting. Jeg elsker at rydde rundt, og selv nu, da mange af mine møbler står ret fast (grundet billeder, hylder og ledninger), elsker jeg stadig at flytte rundt. Det skaber en forandring, og det kan man altså godt have brug for engang imellem. 


HJEMMET OG INDRETNING
Jeg elsker at bruge min tid derhjemme, og derfor er det også vigtigt for mig, at jeg føler mig glad og tilpas med mit hjem. Jeg ved ikke om jeg har direkte regler, men jeg har helt sikkert nogle tanker om at rydde op (mere end at rydde ud) i mit hjem, og dem vil jeg dele med jer her.

  1. Nye ting. Det har lige været jul, januarudsalg, og hvem ved, måske fødselsdag? Der kommer tit nye ting til hjemmet (i hvert fald herhjemme..), og de nye ting skal også have en plads i hjemmet. Bare det at få nye ting på plads, kan være en hel forandring i sig selv, og små tilføjelser kan altså gøre store forskelle.
  2. Gamle ting. De nye ting kan betyde, at der bliver nødt til at blive ryddet ud, og det giver lidt sig selv.
  3. Ny plads. Hvis du ikke har lyst til at smide gamle ting ud, for at få plads til nye - om det er køkkenredskaber eller pyntegenstande - kan man som regel skabe noget mere plads til det. Køb nogle hylder nye hylder, eller en skammel til pæne bøger eller en flot plante. 
  4. Ryk rundt. Det at få rykket rundt på nogle møbler, nogle bøger eller bare nogle pyntegenstande, kan både give plads og give noget nyt til et hjem. Det kan også hjælpe dig, til at finde ud af, hvad der i virkeligheden måske ikke passer ind mere.
  5. Hvad mangler? Selv har jeg lyst til at få flere planter, urtepotter, nye tæpper, og gerne flere puder. Jeg skriver de ting ned i min telefon, og husker dem derfor, når jeg er ude. Næste gang jeg kommer i genbrug (eller hvor end jeg har lyst til at kigge efter tingene), ved jeg netop hvad jeg mangler!
  6. Ny stil. Måske er det i virkeligheden ikke nok, at rykke rundt eller at få et par nipsting hjem på hylden. Måske vil du meget hellere have en hel ny stil derhjemme - så skal der først og fremmest researches lidt, for at se, hvad du har brug for, at der skal ske. Når du bliver bevidst om, hvilke ændringer, du har lyst til at lave, så kan du igen skrive dem ned (punkt 5), og derfor hele tiden søge efter det.

Har I det på samme måde med at rykke rundt og rydde ud? Og har I andre tips og tricks - så må I endelig smide dem i en kommentar herunder!