Ting jeg skal huske i 2016

Nytårsforsæt er svære at holde, det ved alle. Nu har jeg ikke lavet noget forsæt, men har skrevet en liste, over ting jeg skal huske i fremtiden. Det er ting der gør mig glad, og som jeg skal forholde mig til, uden at der er et konkret mål. Jeg synes at den er blevet ret fin, og overvejer om den skal være baggrunden på min computer.

- Jeg elsker naturen. Den fysiske nærhed giver mig mental og emotionel nærhed med den, og jeg må befinde mig i naturen oftere end jeg gør - også gerne alene, hvor tankerne får lov at blive luftet det helt rigtige sted. Frisk luft er godt for alting.
- Jeg bliver glad af at dyrke det spirituelle. Det har fyldt så meget i mit liv i så mange år. Når jeg glemmer det, siver det ud af mit liv, og det kan jeg helt konkret mærke.
- Jeg er faktisk god til at snakke med mennesker, også fremmede, så jeg kan godt gøre det noget mere.
- Jeg elsker ord, og jeg må og skal bruge mere tid på at læse og skrive. En forfatter er en der skriver, og vil jeg gerne være forfatter, må jeg altså i gang med at skrive.
- Oplevelser kan koste mange penge, men de er også det værd!
- Der er mange måder at komme til at elske sin krop på, og jeg tror det bedste er en kombination af at spise sundt, træne, men også kigge på sin krop og elske den som den er. Tænk hvor meget godt den gør for mig! Den rejser sig, går, laver mad, løfter ting, ser og hører godt, osv.osv.osv. Den er utrolig, uanset hvordan den ser ud, og det skal jeg også huske.
- Jeg skal huske at bruge tiden fornuftigt! Der er ingen grund til at slappe af, hvis man ingenting har lavet, og der er ingen grund til at brokke sig over at have meget man skal, hvis man ikke går i gang med de ting.
- Jeg er mere end min uddannelse.
- Der er altid håb, også for menneskeheden. Hver enkel person som husker kærligheden, har en effekt på alt.