Real connection doesn't require wifi


Den anden dag udgav jeg et lidt teksttungt indlæg (som I kan læse her), hvor jeg delte nogle tanker om vores digitale verden. Vi får nogle nye, virkeligt gode redskaber igennem teknologien, men jeg er bange for at vi mister noget endnu vigtigere - nemlig vores samvær, nærvær og kommunikation. Jeg har fundet en ret fin video, som jeg derfor synes, at jeg ville dele med jer - forhåbentligt rører den også noget i jer, som den gjorde det ved mig. Teknologien er spændende, og kan en masse ting, men vi skal huske hinanden, for vi er ærligt talt ret meget mere fantastiske.


Det at have øjenkontakt med et andet menneske er meget intimt, men man tænker ikke rigtigt over det til hverdag. Det er dog ikke svært at se, at mange af menneskerne i videoen bliver meget rørt af, at have en sådan form for nærvær med et andet menneske. Jeg synes virkelig, at det er smukt, og håber at I vil tage jer tid, til at se med.