Mit interview i magasinet SKRIVERi



Hvor er det skørt, og hvor er det SKØNT! Jeg vandt Metro Litteraturs novellekonkurrence i 2015, sammen med flere andre dygtige unge forfattere, som I måske husker (ellers kan i læse mere om det her, og se en vlog over hvad der skete her). I forbindelse med det, blev jeg kontaktet af et helt nyt magasin, der hedder SKRIVERi. De ville gerne interviewe mig til deres andet nummer, om netop det at være ung og skrive, og selvfølgelig det, at tilmelde sig og ikke mindst vinde en forfatterkonkurrence. 

Magasinet skulle være udkommet i december, men jeg har først modtaget det nu, og kan derfor endelig fortælle jer det, og vise jer lidt fra artiklen! Jeg er godt nok stolt over det, og det er skørt hvordan det helt summer af sommerfulge i maven, når man bliver kaldt "talentfuld forfatter". Jeg har ikke selv benævnt mig med titlen forfatter, men måske er den ene novelle faktisk nok til at man må kalde sig det? Det er bare en lille artikel, men for mig er det stort. Hvis I endnu ikke har læst min novelle, kan I gøre det gratis lige her.




Magasinet kan forresten købes her, både i trykt udgave og e-udgave. Det indeholder en masse spændende om at skrive og om at udgive, og det er altså spændende at læse om, hvis man har en lille forfatterdrøm. Der er interviews med forskellige forfattere, både nye og etablerede, redaktører, og så videre.