En tung en

 

Jeg har genfundet min kærlighed til bøger, hvilket også til tider kan ses på min anden blog, som netop er et kaos af litteratur, tanker, skriveri og min egen fiktion. Selvom hele mit studie omhandler læsning (psykologi på Aarhus Universitet er meget teoretisk), gør min fritid det også igen. Jeg elsker at læse, at blive suget ind i et andet univers. Ord kan skabe alt, og det fascinerer mig meget. Jeg ved ikke om I husker at jeg selv skriver, og endda har fået udgivet en novelle (ellers kan i (gen)læse det her), så ord fylder altså rigtigt meget i min hverdag. 

Jeg elsker både korte og kæmpelange bøger, og har uendelige lister over bøger jeg gerne vil læse. Tit går jeg i gang med flere bøger på en gang, og som oftest ligger der både en fiktion og ikke-fiktion på mit sengebord. Den roman jeg er i gang med lige nu er kæmpe lang, og, ærlig talt, ikke helt vildt god. Jeg havde ellers virkeligt glædet mig sådan til den! Den hedder Heksenat, og med min besættelse for hekse og andre væsner, er det perfekt. Derudover er den helt latterligt smuk, den bog, og jeg bliver helt glad ved at se på den!
Men. Men, men, men. Den er +700 sider, og jeg er gået i stå i midten. Jeg vil gerne læse den færdig inden jeg går i gang med en anden roman (en del af min lille OCD), men pyh, hvor er den tung.