En idé og en webshop



Jeg har fået en idé. Det gør jeg så tit. og med min entusiasme omkring alle mine idéer, er det aldrig til at vide om den er god eller dårlig. Jeg synes selvfølgelig selv, at den er super god!

Der er mange der har en tictail, en profil på trendsales, eller en eller anden anden form for netbutik, hvor de sælger ud af gamle godter. Jeg har selv i mange år haft lyst til at have min egen genbrugsbutik, vintagebutik, webshop - et eller andet sted - hvor jeg kan sælge lækkert, brugt tøj. Ikke nødvendigvis kun dyre mærker, men tøj, der er unikt, spændende og anderledes. Jeg mangler tit en dansk butik eller webshop, som har netop den stil, jeg godt kan lide. Noget 90'er inspireret-hippie-boheme-rock-punk-agtigt. 

Min idé går ud på at starte, ikke bare en tictail med fine ting, men en hel webshop! Den skal være meget uformel, på den måde at tøjet selvfølgelig er brugt og at det kun er mig der styrer det. Først og fremmest skal jeg finde tøj, og i genbrug ved man aldrig hvad man kan finde! Der skal altså laves et lille lager, så der faktisk er noget, der kan komme på webshoppen. For det andet, skal jeg have lavet en hjemmeside. Som jeg har nævnt utallige gange allerede, så er jeg ikke særlig dygtig teknisk, men nogle gange skal man også huske at spørge andre om hjælp. For det tredje, så ville jeg skulle have plads til alle de ting jeg skal have på shoppen (og vi har knap nok plads til vores egne ting herhjemme!), og derudover også tage flotte billeder af det hele (ja, det er altså vigtigt).
Til sidst er der den del, med at skulle af med det. Tingene skal jo være så fantastiske som muligt, og når jeg først begynder at købe ind, vil jeg så kunne gå af med det igen?

Jeg skriver, som om det er noget, der faktisk skal ske nu, i den nære fremtid, men i virkeligheden er det bare en idé, der er poppet op i mit hoved for et par dage siden, med inspiration i webshoppen "Nothing on tv" (fra ovenstående billede). Den er fantastisk, og jeg vil have sådan en her, i Danmark, så jeg ikke skal betale 400 kr. for fragt! Så må man jo selv lave det.