Boganbefaling | Lejlighedssange



Måske kan I huske, at jeg var i gang med at læse en god tyksak af en bog i sidste uge - eller var det forrige uge? Anyways; jeg er blevet færdig med den! Det er faktisk ikke den, jeg vil anbefale - efter at have kæmpet med den bog i lang tid efterhånden, nåede jeg sidste side, og fandt ud af, at der også er både en to'er og en tre'er. Den voksede helt sikkert på mig, men jeg skal lige have en pause inden jeg skaffer mig bog nummer to. 


Faktisk var det slet ikke den, jeg ville fortælle om, men bogen jeg gik i gang med lige efter, nemlig Lejlighedssange af Stine Pilgaard. Jeg har faktisk allerede vist den frem, i videoen om mine julegaver, men nu er jeg færdig, og klar til at bedømme den! Jeg åd den på få dage, og den. Var. Fantastisk. 
Jeg har tidligere læst Min mor siger, Stine Pilgaards første bog, og allerede der, var jeg godt og grundigt forelsket i hende. Hendes måde at bruge ord på er beundringsværdig. Hun hylder hverdagen på en meget fin, meget intens og meget kærlig måde. Hendes "jeg"'er er meget passionerede og lidt skæve, de nysgerrige på og fascinerede af andre mennesker, på en sådan måde, at man selv bliver fascineret af det normale.

Det er helt sikkert en bog, jeg vil anbefale. Lad mig omformulere; der er helt sikkert en forfatter ejg vil anbefale. Hun er virkeligt dygtig, og jeg har ikke andet end gode ting at sige om hende og hendes bøger. Bum.