Aldrig for gammel | Børnefilm


Jeg elsker tegnefilm og animationsfilm. Ærlig talt tror jeg at de fleste pigers "guilty pleasure" er Disneyfilm, og egentligt er det nok ikke en guilty pleasure - kan vi ikke bare alle sammen blive enige om, at Disney er the shit?
Lige for tiden er jeg mentalt som en ballon, der har mistet luften, og Disney er tiltrængt! Jeg kom derfor til at tænke på, at alverdens film bliver anbefalet og anerkendt, men børnefilm er bare ikke på samme niveau - det på trods af, at jeg (og forhåbentligt også nogle af jer andre!) stadig elsker sådanne film. Jeg vil derfor lige gennemgå de seneste nye børnefilm, jeg har set.

Hotel Transylvania | Det var virkeligt en god film! Den handler om Dracula, som har bygget et hotel for monstre, hvor de kan være i sikkerhed fra menneskene. En dag kommer en menneskedreng dog tilfældigvis derind, og så handler det om at holde det gode rygte ved lige! Den er både sjov og sød, og jeg grinede alligevel en del over denne film! Der er faktisk også en 2'er, så den glæder jeg mig også til at se!

Home | Jeg tror at denne film blev lidt hypet, da den kom ud, fordi det er Rihanna og "Sheldon Cooper" der ligger stemme til figurerne. Den handler om nogle rumvæsner, som overtager Jorden, og et af rumvæsnerne er meget anderledes end de andre. Rumvæsnerne lærer om kærlighed og venskab, og alting ender selvfølgelig lykkeligt. Den fangede mig ikke rigtigt - den var fin, men ikke mere end det. Det er ikke en film jeg ville se igen.

Inside out | Den er helt vildt sød! Det er skørt, men den film opsummerer mere eller mindre vores semester med kognitionspsykologi på en dejlig, jordnær måde, haha! Den handler om følelserne, og hvordan de hver især faktisk er rigtig vigtige for os. Den er virkelig fin, og jeg fældede da også en tåre, så den er helt sikkert værd at se!

Croods | Den her film er så fin! Jeg har aldrig hørt nogen snakke om den, men den har fået en lille plads i mit hjerte. Den handler om en familie af hulemænd, og deres kamp for at overleve i en farlig verden. Den viser at chancer er værd at tage, og at det at tænke kreativt kan åbne en masse veje!