10 ting der sker, når man har ferie

nastygall:Sjana Elise Earp

Som jeg nævnte her, har jeg januarferie - uni er mærkelig på den måde. Selvom det virkede helt vildt med næsten en måneds ferie, er den måned snart gået, og hverdagen sætter ind. Jeg har ikke savnet uni, og da slet ikke når jeg ved hvilke fag vi skal have dette semester! Pyyh. 
Nu skal jeg ikke brokke mig. Faktisk har jeg haft ferie i lang tid, og jeg har nydt det! Som dagens overspringshandling, har jeg derfor lavet en liste over nogle af de ting der sker, når man har ferie i nogle uger - forhåbentligt kan I nikke genkendende til flere af dem!

1 | Din seng er din bedsteven! Det gør ikke noget at sove længe, at tage en middagslur eller at hoppe tidligt i seng - i ferien er sengen alt.

2 | Hver dag er no bra-dag. Det er januar, og derfor måneden for store trøjer, så hvem vil nogensinde opdage det?

3 | Du kommer ikke udenfor en dør. Når det er ferie, skal man nyde det, og det gør man gerne ved at have "jeg skal ingenting i dag"-dage. 

4 | Der er støv på din makeup. Ærligt, hvis man ikke skal ud, hvorfor så overhovedet gøre noget ud af sig selv?

5 | Det er den bedste tid, at komme i gang med nye serier på. Hej Orange is the new Black! (Jeg ved godt, at jeg er sent på den her, men wow den er god!)

6 | Du når aldrig det du skal. Typisk har man (jeg) ingen planer, men der skal da lige støves af, støvsuges, vaskes tøj, læst en bog, igang med uni-læsning, gå en god tur, osvosvosv., men uanset hvad, får man aldrig gjort det man skal.

7 | Du aner ikke hvad dag det er. Man skal ingenting, og derfor er det svært at holde styr på dagene! Dagene har fået nye navne. Der er X-factor, Talent, Badehotellet og Årgang 0, og dagene imellem hedder fx "det er to dage siden der var Årgang 0".

8 | Nattøj bliver til hverdagstøj. Man behøver ikke at skifte tøj når man står op - nattøj er lige præcis dresscode i den lille lejlighed.

9 | Man aner ikke hvad man bruger tiden på. Der kan gå en hel dag, hvorefter man tænker "hvad skete der?!" I virkeligheden er det nok sengen, mad og serier, der bliver prioriteret.

10 | Hvor længe man end går rundt uden planer, uden rigtigt tøj og uden at vide hvad dag det er, savner man ikke at komme tilbage til skole/arbejde. Begynder man at kede sig, kan man altid fikse nogle planer, eller bare komme ud af huset - så sker der da noget nyt!