Dreadlocks igen?

Mig med mine fine, tynde dreadlocks - og ja, lilla hår. Det var et uheld.

Først lidt dreadhistorie  (eller, min dreadhistorie):
Jeg har før nævnt, at jeg har haft dreadlocks. Jeg elskede det rodede look. Det var både råt og mere boho eller hippieagtigt på samme tid, og det er lige mig! Jeg tog det ud, da mit hår endte med at være et stort kaos. Jeg havde haft dreadlocks i omkring 4-5 måneder, da mine dreadlocks for alvor begyndte at modne - de skrympede utroligt meget utroligt hurtigt. Jeg vaskede mit hår som jeg plejer (omkring 3-4 gange om ugen), men det var måske lidt meget alligevel. Noget hår har mere tendens til at vokse sammen ved roden, og det gjorde mit i stor stil! Fem dreadlocks voksede sammen til en mange steder på mit hoved, og det var svært at vedligeholde det. 
 

Jeg redte det hele ud, og var nok lidt hård ved det i processen. Mit hår var meget slidt, men jeg tror ikke bare det var pga. dreadlocks - jeg havde farvet det mange gange, klippet det selv, og generelt eksperimenteret meget. Så, for omkring et år siden, klippede jeg et godt stykke af - lige omkring 20 cm - for at få sundt hår.

Nu har jeg så set gamle billeder igennem, og nej, hvor jeg elskede det hår! Jeg har lyst til det igen, og bestemte mig for at ønske mig gavekort til at få lavet dreadlocks med extensions, så jeg kunne få lange, smukke dreadlocks! Problemet er bare, at jeg ikke er kendt for at være den tålmodige type; får jeg en idé, skal den helst udføres med det samme. Såå, jeg har allerede dreadet næsten halvdelen af mit hår, 29 dreadlocks. Jeg vil se om jeg kan lade dem være, og holde øje med, hvordan de udvikler sig. Hvis de holder sig pæne (årh hvor jeg håber det!), så fikser jeg også resten. Jeg filmer processen til jer, og skal nok se om jeg kan opdatere regelmæssigt (månedligt?) på dem. Jeg håber I vil følge med!

Det er lige præcis sådan, jeg gerne vil have det igen!