Halloweenfilm | De hyggelige og uhyggelige

Billede fundet her, fra filmen "The nightmare before Christmas"

Jeg er for første gang i mit liv, kommet i seriøs Halloweenstemning. Jeg har aldrig holdt halloween, hverken pyntet op, klædt mig ud eller lignende. I år har jeg bare så forfærdeligt meget lyst til at gøre noget ud af det! I kan fx se mine Halloween-negle (her), som jeg selv er ret forelsket i - måske man kan finde noget lignende til jul?
Anyways; jeg har ikke holdt Halloween, ej heller har jeg gjort mig meget i Halloweenfilm. Dog har jeg nu lavet en liste, så der er film nok til den næste uges tid! Jeg kan desværre ikke anbefale dem, da jeg aldrig selv har set de fleste af dem, men jeg kan love jer for, at jeg skal i gang med at se film!

Familiefilm:
1 | The Addams Family

2 | Hocus Pocus
3 | Corpse Bride
4 | The nightmare before Christmas
5 | Frankenweenie

Gys og/eller splat:
1 | Sweeney Todd
2 | The Awakening
3 | Sleepy Hollow
4 | El Orfanato
5 | The Others
6 | Saw-filmene

Er der nogen jeg har glemt? En (u)hyggelig Halloweenfilm, man bare ikke må glemme i denne tid? Smid dem i kommentaren, så skal jeg nok se på det!