Guide til at finde gode sager i genbrug hver gang

 
Et ældre billede - frakken og min turtleneck er fra genbrug.

Jeg har efterhånden fortalt, at jeg er helt tosset vild med genbrug, en million gange herinde. Der er mange af mine veninder, som har ytret, at de synes jeg har fundet nogle vildt lækre ting i genbrug, men som slet ikke selv kan finde noget som helst, når de først vælger at kigge. Efterhånden har jeg hørt det så mange gange, at jeg ville lave en lille guide, så alle andre også har mulighed for at finde så gode ting i genbrug hver eneste gang!

1 | Kig på ALT. Det er ikke som en tøjbutik, hvor man kan spotte hvorhen man bør gå. I en genbrug er der en af hver ting, hvilket betyder, at man bliver nødt til at kigge på hvert. Enkelt. Item. Man skal ikke bruge uendeligt tid på at se på hver enkelt ting, men sørg for at kigge på alle tingene. Det er surt, hvis der er noget super lækkert, som man overser, fordi man ikke gider kigge på det hele.
2 | Størrelser og afdelinger findes ikke. Det kan godt være at der er sektioner med børnetøj, herretøj, dametøj og tøj til større damer (sådan er det de fleste steder). Dog er der tit lækkert tøj til mænd eller større damer, som jeg snupper med mig hjem, og derfor kigger jeg det hele igennem. Størrelser ser jeg ALDRIG på - medmindre det er bukser. Det gør bare at man begrænser sig, og det behøver der ikke være noget af! Sidder det godt, sidder det godt. Bum.

Et ældre billede - den lækre bomberjacket er fra genbrug.

3 | Prøv alt der har lidt interesse. Når jeg går rundt i genbrug, har jeg ofte tyve stykker tøj med mig ind i prøverummet. Når jeg kigger det hele igennem , tager jeg alt med mig, som måskeeee kunne se godt ud. Hellere prøve og have muligheden for at blive glad og overrasket, end at lade noget hænge, som kunne have forskønnet din garderobe!
4 | Hav tålmodighed. Igen, en genbrug er bare anderledes end en almindelig tøjbutik. Man kan aldrig vide, hvad der befinder sig i butikken - nogle dage er der mange lækre ting, andre dage er der ikke rigtigt noget at finde. Sådan er det! Selvom du ikke finder noget en dag, kan der være stopfyldt med gode sager et par uger efter.

Jakken og tørklædet er fra genbrug. 

5 | Der findes ikke kun tøj. Du kan finde ALT i genbrug! Lysestager, møbler, tallerkener, bøger, osv.osv.osv. Det er skørt hvad der bliver sendt på genbrug til tider, men kigger man efter, er der tit en masse spændende  ting. Jeg selv har købt mange(maaange) bøger og en masse fine pyntegenstande i genbrug. 
6 | Tag chancen. Genbrug er billigere end alt andet, og derfor er det også okay at købe et item eller to, man ikke er helt sikker på, at man kommer til at bruge. Det koster jo ingenting, og derfor må man gerne (ifølge mig) køber ekstra ting og sager. 

Det var det! Håber at I kan bruge guiden til noget! Har I flere råd til genbrugskiggeri, så smid dem i en kommentar nedenunder (Y)