Snack | Banan-havregrynssnack


For det første, så ved jeg godt at de ikke ser sådan latterligt smukke ud, og for det andet, så
anede jeg ikke hvad jeg skulle kalde dem. Men her er de!

Det er nok min favorit-gnaske, fordi det er så uendeligt let at lave - og så smager de altså virkeligt godt! 
Jeg er, som før nævnt, ofte super doven i et køkken. Jeg kan egentligt godt lide at lave mad, men halvdelen af tiden, er det bare bedst med nem mad. Det er så irriterende at bruge tre dage på at lave mad, som tager tre sekunder at spise. Dog, hvis det er lækkert kan det nu godt være det værd! Anyways, mine klatter tager ingen tid at lave, og smager stadig skønt!

Grundopskriften består af to ingredienser; banan og havregryn (godt gættet!)
Bananen(erne) moses i en dyb tallerken. Havregryn tilsættes lidt efter lidt, indtil at "dejen" er godt klistret, og ikke før tør - det skal gerne hænge lidt sammen. Herefter kan tilføjes ting som vanilje eller rosiner (yndlings!) I ovenstående potion er der kun banan og havregryn, og de smager stadig skønt. 

Massen fordeles i klatter på bagepapir, og trykkes flade. Giv dem 10-15 minutter i ovnen på 160 grader - det hele kommer lidt an på konsistensen (er de lidt tørre skal de have mindre, er de klistrede skal de have mere).
Jeg laver dem altid på gefühl, så jeg aner ikke hvor meget der er i af hvad, og heller ikke helt med tiden i ovnen (sorry!). Alligevel plejer de at blive lækre!