Jeg glæder mig til | Efterår


Jeg elsker efterår, jeg synes det er en meget smuk og hyggelig årstid. Den er så farverig, på en mere 
dæmpet måde end forår og sommer, og det er måske faverne, der er med til at få alting til at se mere hyggeligt ud. Man hygger generelt mere, sikkert fordi det begynder at blive koldt udenfor. Det er næsten obligatorisk at sidde indenfor med store tæpper og en kop the eller varm kakao og kigge ud. Udenfor falmer farverne og bliver knasende, de hvirvler rundt i efterårsblæsten i rød og gul og orange. Nogle gange kan man høre den hvinende vind indenfor, i hvert fald hvis man er heldig. 

Jeg glæder mig til at vandre rundt i knasende blade med store støvler og samle kastanjer i mine forældres have. Til at komme ind og tænde stearinlys og spille brætspil med familien. Det er en årstid med store striktrøjer, hyggestrømper og kæmpestore, varme tørklæder. Der er plads til kastanjedyr og græskarhoveder, og det er i efteråret at æblerne er bedst. Det er også i efteråret man skal fylde sig med varme supper og drikke, og jeg glæder mig.